Eftermarknad

Service och garanti

Har du stött på problem med dina fönster och dörrar, eller med montaget? Ingen fara, vi finns här för att hjälpa dig.

Person som öppnar ett fönster

Dörr- och fönsterbyte med Elitfönster På Plats

Har du bytt fönster och dörrar med oss på Elitfönster På Plats och stött på problem? Då kan du alltid kontakta din fönsterrådgivare som du har haft kontakt med tidigare eller vår kundtjänst för att få hjälp.

Har du ett ordernummer eller ID-nummer på dina produkter kan du även själv göra en felanmälan. Det är enkelt, längre ner förklarar vi hur du gör och hur det går till.

 

Nybyggnation, återförsäljare eller annan leverantör än Elitfönster På Plats

Har du ett nybyggt hus, köpt dina produkter hos en återförsäljare i bygghandeln eller en annan leverantör än oss på Elitfönster På Plats? Då kan du vända dig dit för att få hjälp att göra en felanmälan. Du kan också kontakta Elitfönster om du har frågor.

 

Utför ni service på fönster och dörrar?

Vi utför inte servicearbeten på fönster och dörrar hos oss på Elitfönster På Plats, utan är ett helhetskoncept för kompletta dörr- och fönsterbyten.

 

Våra skötselråd

Många problem kan förhindras genom att följa våra skötselråd. Det är också viktigt att följa skötselråden för att garantera livslängden på produkterna och för att garantin ska gälla.

Skötselråd för fönster

Skötselråd för ytterdörrar

 

Garanti

Är du osäker på om garantin fortfarande gäller? Här kan du läsa mer om våra garantier på fönster, dörrar, tillbehör och montaget.

Till våra garantier

 

Reservdelar

Vill du beställa reservdelar till dina fönster eller dörrar? Då kan du enkelt beställa hem det via Elitfönsters Tillbehörsbutik.

Till Tillbehörsbutiken

Elitfönsters logga på ett fönster Elitfönsters logga på ett fönster

Felanmälan

Så fungerar det

Här kan du läsa om hur du enkelt gör en felanmälan till eftermarknad och hur ditt ärende hanteras, steg för steg.

1

Fyll i alla nödvändiga uppgifter

Registrera din felanmälan

Det första du behöver är ditt ordernummer eller sats- och turnummer (ID-nummer) på dina produkter. Ordernummer hittar du på din offert eller orderbekräftelse från oss. ID-nummer hittar du på en etikett som sitter på dina produkter. Du beskriver sedan vad du behöver hjälp med, väljer vilken produkt i din order du vill göra en felanmälan på och fyller i dina kontaktuppgifter.

2

Du blir kontaktad av eftermarknad

Din felanmälan hanteras

Eftermarknad tar emot och hanterar din felanmälan i turordning. Ibland kan du behöva komplettera med uppgifter om de saknar något. Du får sedan besked, vanligtvis via mejl, hur din felanmälan kommer att hanteras. Ibland kopplas en servicetekniker in som du blir kontaktad av. Det kan se lite olika ut, beroende på vad din felanmälan gäller.

3

Klart

Ärendet avslutas

När du har fått besked av eftermarknad hur din felanmälan kommer att hanteras så avslutas ditt ärende. Även här kan det se lite olika ut, beroende på vad din felanmälan gäller.